Goed bezig ben jij! Het verminderen van geraffineerde suikers. Hieronder vind je een lijst met schuilnamen voor suikers.

Het is goed opletten met boodschappen doen om suikers te vermijden. Producenten gebruiken namelijk veel schuilnamen om de producten gezonder te laten lijken, dan ze in werkelijk zijn! Lees daarom de etiketten goed, want tegenwoordig zitten in bijvoorbeeld de volgende producten suikers verwerkt: broodsoorten, pastasauzen, maaltijdpakketten, cruesli, muesli, ontbijtkoek en broodbeleg.  Hieronder staan de schuilnamen waar je op moet letten. 

Wil jij leren hoe jij nog meer suikervrij eet? Deze blog bevat alle tips. 

Schuilnamen voor suikers

    • Ahornsiroop (maple syrup)
    • Basterdsuiker
    • Bruine suiker
    • Cassonade
    • Dadelstroop
    • Demerara
    • Dextrose
    • Druivensuiker
    • Fructosestroop
    • Geleisuiker
    • Glucose-fructose stroop
    • Glucosestroop
    • HFCS (High Fructose Corn Syrup)
    • Honing
    • Invertsuiker
    • Kandij
    • Kristalsuiker
    • Maltodextrine
    • Melassestroop
    • Rietsuiker
    • Rijststroop
    • Ruwe rietsuiker
    • Sacharsoe
    • Sapconcentraat
    • Speltstroop
    • Sucranaat
    • Sucrose
    • Tarwestroop (wheat syrup)
    • Vanillesuiker

Zoetstoffen

Daarnaast is het verstandig om zoetstoffen te vermijden. Dit zijn geen natuurlijke stoffen en je lichaam heeft moeite om deze stoffen af te breken. Deze zoetstoffen kan je het beste vermijden:

    • Acesulfaam-K
    • Aspartaam
    • Cyclamaten
    • Maltitol
    • Sorbitol
    • Splenda
    • Sucralose
    • Xylitol

>>> Kan jij wel een energieBOOST gebruiken? Download nu deze masterclass zodat jij ontdekt hoe jij naast voeding ook je energieniveau kan verhogen! 

Gezonde(re) alternatieven

Natuurlijk maak ik zelf gebruik van suikers als ik lekkere recepten aan het maken ben. Maar ik let wel op dat ik ‘goede’  suikers neem. Ik probeer natuurlijke suikers te nemen, zodat die zo min mogelijk bewerkt zijn. Gedroogd fruit en bananen zijn voor mij echt een geweldig alternatief! Daarnaast zijn dit goede alternatieven:

  • Rauwe honing (die onverhit is waar nog de enzymen inzitten)
  • (Gedroogd) fruit
  • Geconcentreerd vruchtensap
  • Palmsuiker/kokosbloesemsuiker
  • Ahornsiroop

Suikervrij eten en sporten? Hoe doe je dat? Check snel alle do’s en don’ts, 

Wil jij vol energie en vanuit ontspanning je sportieve doelen realiseren? Download dan met gratis werkboek. Of volg mij voor extra inspiratie op Instagram of Facebook.

Met sportieve groet,

Sanne van Paassen

Pin voor later

schuilnamen voor suikers

Download de energieBOOST en focus checklist

Voorkom dat je jezelf opgebrand door niet dezelfde fout te maken als 70% van de ambitieuze mensen……


Nee, dank je! Ik mis liever focus.

Pin It on Pinterest

Share This
× Hoe kan ik je helpen? Available from 08:00 to 18:00