Wat zijn jouw belangrijkste mindfucks? Ontdek je grootste angst, om er vervolgens aan te kunnen werken. In mijn vorige blogs hielp ik je helder te krijgen hoe je in actie komt om je doelen te realiseren. Je weet welke kleine stapjes je kunt gaan zetten. De volgende stap is dat je het ook echt gaat doen. Maar het kan dus zijn dat je blokkades ervaart.

Ontdek je grootste angst

Misschien zijn de mindfucks al weg, omdat je je doelen hebt opgedeeld in hele kleine stappen. Maar welke gedachten komen er in je op als ik je nu uitdaag om je doel ‘x 10’ te doen?

Wat gebeurt er als je jouw doel 10x zo groot maakt?

Stel je voor dat je het doel dat je hebt geformuleerd nu x 10 doet. Dus dat je je omzetdoel met een factor van tien vermenigvuldigt of dat je je sportdoel nog groter maakt. Wil je bijvoorbeeld een gave mountainbiketocht van een dag gaan doen, stel je dan voor dat je een mountainbiketocht van een week gaat doen. Welke angsten, mindfucks en beren op de weg kom je tegen?

Schrijf nu jouw grootste angsten op

Sta stil bij de volgende vragen:

• Wat is jouw grootste angst?
• Wat zijn je andere angsten?
• Welke beren zie jij op de weg?
• Waar komen je angsten vandaan?
• Waar ben jij onzeker over of waar twijfel je over?
• Welke verhalen vertel je tegen jezelf?
• Welke labels plak je op jezelf?
• Welke labels denk je dat je omgeving op jou plakt?

ontdek je grootste angst

Schrijf je angsten en mindfucks op, want ik wil dat je die gaat ombuigen naar de peakperformancemindset, zodat je vanuit de juiste vibe in actie komt. Je kunt het werkblad voor de peakperformancemindset hier downloaden.

Lees ook: Heb jij al een fuckitlist?

Heb je de oefening gedaan? Dan ben je zojuist aan de slag gegaan met het ontdekken van je grootste angsten, je mindfucks of de beren die jij op de weg ziet. Besef bij alles: het is jouw interpretatie van de werkelijkheid. Dat wil zeggen dat het dus niet per se de werkelijkheid ís. Daarnaast ben jij niet je gedachten, maar heb jij je gedachten en kun je zelf kiezen aan welke gedachten je aandacht schenkt. Doe dit bijvoorbeeld door iedere ochtend tien minuten tijd voor jezelf te nemen. Zo word je je bewust van welke gedachten je hebt, hoe je zoogdierenbrein af en toe een loopje met je neemt en of die gedachten jou helpen om je doel te realiseren.

Lees meer: In mijn boek ‘het leven, dat is past topsport’ deel ik nog meer praktische tips hoe jij op jouw manier nog meer zakelijk kan winnen, zonder privé te verliezen. Download hier gratis het eerste hoofdstuk van het boek en luisterboek of bestel hier meteen het boek!

Ben jij niet van het lezen? Maar wil je meteen echt in actie komen? Laten we dan bellen en plan een gratis kennismakingscall.

Laten we bellen!

Wij kunnen je helpen door:

Download de energieBOOST en focus checklist

Voorkom dat je jezelf opgebrand door niet dezelfde fout te maken als 70% van de ambitieuze mensen……


Nee, dank je! Ik mis liever focus.

× Hoe kan ik je helpen? Available from 08:00 to 18:00