kz0z8y370yry86npy73qc55j2i7fcr

In dit artikel heb ik het gehad over 5 energiebronnen die je helpen je energieniveau verhogen. Waarom? Energie is namelijk belangrijk voor het leveren van topprestaties! Hieronder vertel ik je hoe je meer energie door voeding krijgt. Dit is namelijk energiebron 1: gezonde voeding.

[toc]

Meer energie door voeding

Je bent wat je eet. Een open deur, maar wel 100% waar. Het is belangrijk dat de brandstof die je tot je neemt van goede kwaliteit is, omdat die nodig is voor het opwekken van energie. Als de kwaliteit van je voeding (je input) niet goed is, kun je ook niet verwachten dat je output van goede kwaliteit is. Of misschien wel even, maar op een bepaald moment raakt je energie op waardoor je juist opbrandt. Ik ben geen diëtist en wil je al helemaal geen dieet voorschrijven. Maar ik wil je wél triggeren om je voeding serieus te nemen. Gezonde voeding is essentieel om topprestaties te leveren.

Topsporters zijn kritisch op hun voeding en passen die aan op hun trainingsschema. Staat er een zware training op het programma, dan wordt er vooraf meer gegeten en na afloop voor extra eiwitten gezorgd, die weer bijdragen aan het herstel. Gezonde voeding is dus essentieel.

De 80/20-regel

Zeg ik dan nu tegen je dat je nooit meer een frietje mag eten of iets wat minder gezond is? Nee hoor, zeker niet. Als je voldoende beweegt, kun je de 80/20-regel toepassen. Zorg ervoor dat 80% van je voeding gezond is. Dan mag 20% iets minder gezond zijn. Hierdoor zorg je voor een goede balans. Wat ik zelf heb ervaren is dat voeding niet alleen impact heeft op hoe fit je je voelt, maar dat het ook een enorme impact heeft op je men- tale gezondheid. Ongezonde voeding leidt namelijk tot schommelingen in je bloedsuikerspiegel en die zorgen er weer voor dat jij het ene moment prikkelbaarder of minder scherp bent dan het andere moment. Gezonde voeding zorgt dus voor een fysiek fit gevoel en een verhoging van je mentale weerbaarheid.

Lees ook: de ochtendroutine voor meer energie

Tips voor gezonde voeding

Ik geloof er sterk in dat je al weet wat gezonde of juist ongezonde voeding is. Ga eens voor jezelf na: hoe kun jij gezonder eten? Je kunt bijvoorbeeld je eigen lunch meenemen naar je werk, het avondeten al eerder op de dag bereiden, gezonde tussendoortjes meenemen naar je werk, eenweekplanning maken en boodschappen doen voor een hele week, of ervoor zorgen dat je partner een gezonde maaltijd voor je kookt. Zo voorkom je dat je door tijdgebrek ongezonde keuzes maakt. Maar het belangrijkste is: maak er een gewoonte van. Daar heb je een ijzersterke mindset voor nodig. Later vertel ik je hoe je aan deze mindset komt.

Weet jij stiekem al hoe je meer energie door voeding kunt krijgen?

Lees meer: In mijn boek ‘het leven, dat is past topsport’ deel ik nog meer praktische tips hoe jij op jouw manier nog meer zakelijk kan winnen, zonder privé te verliezen. Download hier gratis het eerste hoofdstuk van het boek en luisterboek of bestel hier meteen het boek!

Ben jij niet van het lezen? Maar wil je meteen echt in actie komen? Laten we dan bellen en plan een gratis kennismakingscall.

Laten we bellen!

Wij kunnen je helpen door:

Latest posts by Sanne van Paassen (see all)

Download de preview van de bestseller
HET LEVEN, DAT IS PAS TOPSPORT

Voorkom dat je jezelf opgebrand door niet dezelfde fout te maken als 70% van de ambitieuze mensen……

HIGH PERFORMANCE IS ONZIN! GA VOOR PEAK PERFORMANCE

Nee, dank je! Ik mis liever focus.

× Hoe kan ik je helpen? Available from 08:00 to 18:00