havermout repen

 

Wauw, wat leuk om al jullie reacties te lezen voor de #30voeljefit challenge. Jij bent echt goed bezig! Af en toe zal het wel lastig zijn, vooral als je een lekker tussendoortje wilt nemen. Jeetje, wat is het lastig om tussendoortjes te vinden die geraffineerde suikervrij zijn. Als je ervoor zorgt dat je een grote voorraad van deze repen in huis hebt, dan heb je altijd iets wat je tussendoor kan snaaien. Of juist gewoon kan gebruiken voor tijdens het sporten. Deze havermout repen leveren veel energie!

Ik wilde weer een grote voorraad nieuwe repen maken. Aangezien ik echt havermout gek ben, was de keus niet moeilijk om te bepalen wat de basis voor deze repen zou worden. Tja, ik ben echt zo dol op havermout! Havermoutbrood, havermoutontbijt, havermoutrepen….  Dit is een makkelijk recept en detoxproof! Ideaal als je geraffineerde suikers wilt vervangen tijdens het sporten. Natuurlijk zijn deze repen ook lekker als tussendoortje!

havermoutrepen-2

 

Ingrediënten havermout sportrepen

Bereidingswijze

Verwarm de over op 175 graden voor. Pureer de havermoutvlokken iets fijner. Voeg vervolgens hier de bananen aan toe en pureer alles tot een gladde massa. Smelt de kokosolie op een laag vuur en voeg dit aan het mengsel toe. Voeg uiteindelijk de lijnzaad, rozijnen, kaneel, cacaonibs en de kokosrasp toe. Meng alles goed. Vet een ovenschaal in en doe het mengsel in de ovenschaal. Druk alles met een lepel goed aan en plaats de repen ongeveer 25 minuten in de oven.

Tip: kijk regelmatig in de oven! Iedere oven is anders, wellicht zijn de repen in jou oven eerder klaar 😉

havermoutrepen-4

Eat Bioteaful! 

 

VOLG DEZE BLOG VIA BLOGLOVIN TWITTER INSTAGRAM GOOGLE+| FACEBOOK


Nee, dank je!

Pin It on Pinterest

Share This
× Hoe kan ik je helpen? Available from 08:00 to 18:00