havermoutmeel

Havermout is echt mijn favoriet! Ik ontbijt met havermout, maak koekjes, brood en pannenkoeken met havermout. Voor mij is het echt een fijn ingrediënt om mee te werken. Daarnaast heeft het nog vele voordelen:

  • glutenvrij
  • levert langdurige energie
  • bloedsuikerspiegel blijft in balans
  • goed voor chlosterol
  • goed voor het immuunsysteem
  • bevat veel vitamines en mineralen.
  • goedkoper in vergelijking met ander glutenvrij meel

Het is dus een goede vervanger voor wit meel. Wat ook nog eens makkelijk en snel te maken is. Om koekjes, cake of brood glutenvrij te maken, kan je het meel vervangen door het havermoutmeel. Wil je er zelfrijzend bakmeel van maken, dan kan je baksoda in combinatie met appelciderazijn hieraan toevoegen of gewoon baksoda.

Bereiding havermoutmeel:

Doe de havermout in een kom en maal het met de staafmixer of keukenmachine tot meel.

havermoutmeel

Tip: Als je een gluten allergie hebt, is het belangrijk dat je glutenvrije havermout koopt. Het kan dat havermout in de fabriek met andere ingrediënten die gluten bevatten in contact is gekomen. 

Tip: Wil je een krokant laagje waar je normaal gesproken paneermeel voor gebruikt, daarvoor kan je ook havermoutmeel gebruiken. 

Eat Bioteaful.

VOLG DEZE BLOG VIA BLOGLOVIN | TWITTER | INSTAGRAM | GOOGLE+| FACEBOOK

Latest posts by Sanne van Paassen (see all)

Download de energieBOOST en focus checklist

Voorkom dat je jezelf opgebrand door niet dezelfde fout te maken als 70% van de ambitieuze mensen……


Nee, dank je! Ik mis liever focus.

Pin It on Pinterest

Share This
× Hoe kan ik je helpen? Available from 08:00 to 18:00